Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody prosimy o zmianę ustawień przeglądarki, bądź o opuszczenie naszej witryny. Więcej w polityce prywatności

KOMUNIKAT STAROSTY KĘPIŃSKIEGO DOTYCZĄCY FUNKCJONOWANIA PUNKTÓW NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ NA TERENIE POWIATU KĘPIŃSKIEGO

  • Drukuj

W sytuacji wprowadzonego na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2 (rozporządzenie Ministra Zdrowia z 20 marca 2020r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii - Dz. U. z 2020r., nr 491) Starostwo Powiatowe w Kępnie informuje o zawieszeniu z dniem 26 marca 2020r. do odwołania udzielania nieodpłatnych porad prawnych oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego osobiście. Możliwe jest wyłącznie korzystanie z systemu nieodpłatnej pomocy prawnej za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość w tym:

1) telefon;

2) za pomocą poczty elektronicznej.

Podstawą do uzyskania porady prawnej za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość jest złożenie przez osobę potrzebującą porady wniosku o udzielenie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego zawierającego oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej (art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej) za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość.

WZÓR WNIOSKU o udzielenie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość można pobrać ze strony internetowej tut. Starostwa lub osobiście w przedsionku Starostwa Powiatowego w Kępnie.

 

Następnie skan lub zdjęcie wypełnionego i podpisanego wniosku zawierającego oświadczenie należy:

1) przesłać do Starostwa Powiatowego w Kępnie pocztą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., a następnie oczekiwać na wyznaczenie terminu porady,

2) złożyć osobiście poprzez wrzucenie dokumentu do urny zlokalizowanej w przedsionku Starostwa Powiatowego w Kępnie, a następnie oczekiwać na wyznaczenie terminu porady.

W/w wniosek zawierający oświadczenie można też sporządzić własnoręcznie i przekazać w sposób wskazany wyżej.

Wzór wniosku wraz z oświadczeniem można pobrać ze strony Starostwa Powiatowego w Kępnie: https://www.powiatkepno.pl/…/Komunikat-Starosty-K…/idn:17257

Jednocześnie informujemy, że harmonogram pracy punktów nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie Powiatu Kępińskiego pozostaje bez zmian.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu: 62 78 28 968.

/-/ Robert Kieruzal Starosta Kępiński

W sytuacji wprowadzonego na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2 (rozporządzenie Ministra Zdrowia z 20 marca 2020r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii - Dz. U. z 2020r., nr 491) Starostwo Powiatowe w Kępnie informuje o zawieszeniu z dniem 26 marca 2020r. do odwołania udzielania nieodpłatnych porad prawnych oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego osobiście. Możliwe jest wyłącznie korzystanie z systemu nieodpłatnej pomocy prawnej za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość w tym:

1) telefon;

2) za pomocą poczty elektronicznej.

Podstawą do uzyskania porady prawnej za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość jest złożenie przez osobę potrzebującą porady wniosku o udzielenie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego zawierającego oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej (art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej) za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość.

WZÓR WNIOSKU o udzielenie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość można pobrać ze strony internetowej tut. Starostwa lub osobiście w przedsionku Starostwa Powiatowego w Kępnie.

Następnie skan lub zdjęcie wypełnionego i podpisanego wniosku zawierającego oświadczenie należy:

1) przesłać do Starostwa Powiatowego w Kępnie pocztą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., a następnie oczekiwać na wyznaczenie terminu porady,

2) złożyć osobiście poprzez wrzucenie dokumentu do urny zlokalizowanej w przedsionku Starostwa Powiatowego w Kępnie, a następnie oczekiwać na wyznaczenie terminu porady.

W/w wniosek zawierający oświadczenie można też sporządzić własnoręcznie i przekazać w sposób wskazany wyżej.

Wzór wniosku wraz z oświadczeniem można pobrać ze strony Starostwa Powiatowego w Kępnie: https://www.powiatkepno.pl/…/Komunikat-Starosty-K…/idn:17257

Jednocześnie informujemy, że harmonogram pracy punktów nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie Powiatu Kępińskiego pozostaje bez zmian.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu: 62 78 28 968.

/-/ Robert Kieruzal Starosta Kępiński