Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody prosimy o zmianę ustawień przeglądarki, bądź o opuszczenie naszej witryny. Więcej w polityce prywatności

E-usługi pozwalają na szybki kontakt z urzędem skarbowym

• KAS zapewnia stałą obsługę podatników pomimo czasowego ograniczenia dostępu do urzędów skarbowych.

• Ograniczenie to potrwa do 10 kwietnia 2020 r. 

• Zachęcamy do korzystania z elektronicznych form rozliczeń i zdalnego kontaktu z nami.

Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) zachęca do korzystania z e-usług oraz kontaktu z poprzez e-PUAP i infolinie. Twój e-PIT i e-Deklaracje dostępne na podatki.gov.pl pozwalają na rozliczanie podatków bez wizyty w urzędzie skarbowym.

Czytaj więcej: E-usługi pozwalają na szybki kontakt z urzędem skarbowym

ZUS: Ponad 18 tys. wniosków o odroczenie terminu płatności składek

Dotychczas wpłynęło 18,4 tys. wniosków w sprawie odroczenia terminu płatności składek. Możliwość odroczenia oraz zawieszenie lub wydłużenie spłaty już zawartych układów ratalnych – to udogodnienia dla przedsiębiorców w związku występowaniem w Polsce koronawirusa.

Przedsiębiorcy mogą skorzystać z uproszczonego wniosku o odroczenie o trzy miesiące terminu płatności składek oraz zawieszenie spłaty należności objętych zawartymi wcześniej umowami.

„Jest to jednostronicowy dokument, w którym przedsiębiorca wskazuje, jak koronawirus wpłynął na brak możliwości opłacenia przez niego należności" - wyjaśnia prezes ZUS prof. Gertruda Uścińska

Czytaj więcej: ZUS: Ponad 18 tys. wniosków o odroczenie terminu płatności składek

ZUS jest gotowy do realizowania tarczy antykryzysowej

Zakład Ubezpieczeń Społecznych jest gotowy do realizowania tzw. tarczy antykryzysowej. „Wnioski przedsiębiorców, którzy ponieśli straty w związku z epidemią koronawirusa będą realizowane priorytetowo” – podkreśla prof. Gertruda Uścińska, prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Na tzw. tarczę antykryzysową składają się projekty kilku ustaw. Głównym celem nowych rozwiązań prawnych jest ochrona zatrudnienia, zmniejszenie obciążeń i zachowanie płynności finansowej w firmach.

Ułatwienia obejmują m.in. zwolnienie ze składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Solidarnościowy, FGŚP lub FEP przez trzy miesiące. 

Czytaj więcej: ZUS jest gotowy do realizowania tarczy antykryzysowej

KOMUNIKAT STAROSTY KĘPIŃSKIEGO DOTYCZĄCY FUNKCJONOWANIA PUNKTÓW NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ NA TERENIE POWIATU KĘPIŃSKIEGO

W sytuacji wprowadzonego na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2 (rozporządzenie Ministra Zdrowia z 20 marca 2020r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii - Dz. U. z 2020r., nr 491) Starostwo Powiatowe w Kępnie informuje o zawieszeniu z dniem 26 marca 2020r. do odwołania udzielania nieodpłatnych porad prawnych oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego osobiście. Możliwe jest wyłącznie korzystanie z systemu nieodpłatnej pomocy prawnej za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość w tym:

1) telefon;

2) za pomocą poczty elektronicznej.

Podstawą do uzyskania porady prawnej za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość jest złożenie przez osobę potrzebującą porady wniosku o udzielenie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego zawierającego oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej (art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej) za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość.

WZÓR WNIOSKU o udzielenie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość można pobrać ze strony internetowej tut. Starostwa lub osobiście w przedsionku Starostwa Powiatowego w Kępnie.

Czytaj więcej: KOMUNIKAT STAROSTY KĘPIŃSKIEGO DOTYCZĄCY FUNKCJONOWANIA PUNKTÓW NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ NA...

UWAGA

Powiatowy Urząd Pracy w Kępnie w związku z  ogłoszeniem stanu epidemii oraz ograniczeniem wykonywania przez Powiatowy Urząd Pracy w Kępnie określonych zadań w sposób wyłączających bezpośrednią obsługę interesantów, w  trosce o zdrowie nas wszystkich, wprowadzono  system telefonicznego potwierdzania gotowości do pracy przez Doradców Klienta. 

Osoby bezrobotne, które mają wyznaczony termin na karcie wizyt w  celu potwierdzenia gotowości do podjęcia pracy nie muszą stawiać się osobiście.

Bezrobotni proszeni są o kontakt telefoniczny z doradcą klienta w celu ustalenia kolejnego terminu kontaktu lub w  przeddzień obowiązkowej wizyty. Doradca Klienta skontaktuje się z  Państwem telefonicznie w  celu wyznaczenia kolejnego terminu.

Kontakt telefoniczny do doradcy klienta: tel. 62 59 026 21 lub 62 78 248 41

 

Kwarantanna - zasiłek

Świadczenie chorobowe dla osób powracających z zagranicy

Osoby objęte obowiązkową kwarantanną, po przekroczeniu granicy, mogą ubiegać się o świadczenia chorobowe. Aby je uzyskać należy złożyć specjalne oświadczenie - w terminie 3 dni roboczych od dnia zakończenia kwarantanny.

Osoba, która przekracza granicę państwową, ma obowiązek odbycia obowiązkowej kwarantanny, która trwa 14 dni. Zgodnie z najnowszym rozporządzeniem Ministerstwa Zdrowia taka osoba może ubiegać się o świadczenia z tytułu choroby. Aby je uzyskać, należy złożyć specjalne oświadczenie o odbywaniu obowiązkowej kwarantanny, w terminie 3 dni roboczych od dnia zakończenia kwarantanny. Wzór oświadczenia jest dostępny na stronie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Czytaj więcej: Kwarantanna - zasiłek

Dyspensa od obowiązku niedzielnego uczestnictwa we Mszy św.

Biskup Kaliski w związku z trwającym stanem epidemii, zgodnie z kan. 87 § 1 Kodeksu Prawa Kanonicznego, udzielił dyspensy od obowiązku niedzielnego uczestnictwa we Mszy św. do odwołania wszystkim wiernym Diecezji Kaliskiej oraz wszystkim osobom przebywającym na jej terenie.

KOMUNIKAT DOTYCZĄCY PRACY ARiMR - NOWE INFORMACJE

Szanowni Państwo,

w związku z obecną sytuacją epidemiologiczną w Polsce oraz zaleceniami rządu i służb sanitarnych dotyczących rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2 - „koronawirusa", aby skutecznie chronić zdrowie beneficjentów ARiMR i jej pracowników, prosimy o wyrozumiałość dla przyjętego sposobu postępowania w tym okresie. Zmiany dotyczą przede wszystkim przyjęć interesantów w jednostkach organizacyjnych ARiMR tzn.:

- ograniczona zostaje możliwość osobistego załatwiania spraw w biurach powiatowych, oddziałach regionalnych oraz centrali ARiMR - jednostki te pracują bez kontaktu z interesantami;

- kontakt z ARiMR – wyłącznie telefoniczny lub pisemny (za pośrednictwem poczty tradycyjnej
lub elektronicznej), numery telefonów i adresy e-mail będą dostępne w widocznym miejscu przy wejściu do placówki Agencji;

- w sytuacji braku możliwości skorzystania z powyższych rozwiązań we wszystkich jednostkach organizacyjnych ARiMR udostępnione zostaną wrzutnie / urny, w których możliwe będzie pozostawienie dokumentów / wniosków / oświadczeń bez konieczności kontaktu z pracownikami Agencji.

Czytaj więcej: KOMUNIKAT DOTYCZĄCY PRACY ARiMR - NOWE INFORMACJE

Dostępność biur regionalnych BGK, zmiany w przesyłaniu korespondencji do regionów BGK

Szanowni Państwo,

Informujemy, że w trosce o zdrowie Państwa i naszych pracowników, począwszy od dnia 23.03.2020r. biura Regionów zostaną tymczasowo zamknięte. Nasi doradcy są do Państwa dyspozycji pod dotychczasowymi numerami telefonów i mejlami. 

Bezpośredni kontakt i wizyta w naszych biurach jest możliwa jedynie po wcześniejszym umówieniu spotkania. 

Gwarantujemy ciągłość wykonywania zlecanych operacji.  

W pierwszej kolejności zachęcamy Państwa do kontaktów drogą elektroniczną:

Korespondencja elektroniczna kierowana do centrali banku:

1) Korespondencję do banku mogą Państwo przekazać w formie elektronicznej poprzez platformę ePUAP (instrukcja jak korzystać z platformy w załączeniu). 

2) Alternatywnie, gdy nadanie korespondencji przez platformę ePUAP nie jest możliwe, prosimy o przesłanie jej na skrzynkę Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Prosimy – jeśli to możliwe – 

Czytaj więcej: Dostępność biur regionalnych BGK, zmiany w przesyłaniu korespondencji do regionów BGK

#senior w domu - Gotowe zajęcia online!

Dzień dobry,

Zmieniliśmy ramówkę naszego kanału na YouTube. 

Od poniedziałku do piątku o g. 9.30 będzie transmisja na żywo, w nowej serii pt.” Senior w domu”. Podczas tych transmisji, będę prowadziła  zajęcia dla seniorów. 

Będziemy ćwiczyć: pamięć, koncentrację, spostrzegawczość. Będę także odpowiadać na zadawane przez was pytania i umilać wam czas. 

Zajęcia online dla seniorów to nowość!!!

Nagrania będą  dostępne, cały czas na moim kanale, można je wykorzystać w dowolnym czasie, całkowicie bezpłatnie. Linki do nagrań poniżej.

https://www.youtube.com/watch?v=z6QpUxtymm8

https://www.youtube.com/watch?v=myyNWUVy6GI&t=1505s

https://www.youtube.com/watch?v=H2ziblFiki0

 

Pozdrawiam

Małgorzata Kospin